Τέρμα στην καθηγητική αυθαιρεσία!

Διατρέχουμε μία κρίσιμη περίοδο, μία περίοδο που θα κρίνει το δημόσιο Πανεπιστήμιο όπως το γνωρίζουμε. Η πολιτική των τελευταίων κυβερνήσεων αλλά και των αποφάσεων από τη Μπολόνια και μετά για την παιδεία, αντικατοπτρίζονται στις αλλαγές που φέρνει ο νέος Νόμος-Πλαίσιο, οι οποίες πάνε να διαλύσουν τόσο τα προγράμματα σπουδών, την όποια εργασιακή μας προοπτική, αλλά και να μας εντατικοποιήσουν και να μας πειθαρχήσουν. Δυστυχώς, τα τελευταία έχουμε δει να εφαρμόζονται ήδη στη σχολή μας, ιδιαίτερα με τον πολυσυζητημένο φόρτο εργασίας ο οποίος δείχνει κάθε χρονιά να αυξάνεται, αλλά και με κάποια πολύ άσχημα πρόσφατα παραδείγματα.
Πρώτο παράδειγμα, ο κ. Κουζούδης, ο οποίος σε μέρα την οποία η Γενική Συνέλευση του Συλλόγου μας είχε πάρει απόφαση για κατάληψη, δηλαδή την παύση κάθε εκπαιδευτικής και ερευνητικής διαδικασίας στη σχολή μας ως μορφή πάλης στα όσα μας φέρνουν, αλλά και η Γενική Συνέλευση των Μελών ΔΕΠ είχε πάρει απόφαση για 48ωρή απεργία, αποφασίζει να εκβιάσει τους φοιτητές, καλώντας τους να δώσουν πρόοδο! Όταν ρωτήθηκε γιατί σπάει την απόφαση τόσο Συλλόγου Φοιτητών αλλά και ΔΕΠ, πραγματοποιώντας την πρόοδο τέτοια μέρα, αντί για μια μέρα όπως η Παρασκευή όταν η σχολή θα ήταν ανοιχτή και όλοι οι φοιτητές θα μπορούσαν να συμμετάσχουν, η απάντησή του ήταν: «Η Παρασκευή με βολεύει πολύ, καταλαβαίνω το αίτημά σας, αλλά δε θέλω.» Όμως επειδή κανένας καθήγητης δεν έχει δικαίωμα να βάζει τέτοια διλήμματα στους φοιτητές, δηλαδή το να συμμετάσχει στην κατάληψη ή το δικαίωμα στην πρόοδο, επιχειρήσαμε να σταματήσουμε τη διαδικασία, όπου και ακούσαμε το εξωφρενικό «αν το κάνετε, δε θα ξαναγίνει ποτέ και καμία πρόοδος.»
Δεύτερο παράδειγμα, ο κ. Αλεξίου, ο οποίος μετά το μαζικό κόψιμο όσων φοιτητών δεν κατάφεραν στο πρώτο εξάμηνό τους με τη σχολή να μάθουν προγραμματισμό σε Assembly (βάσει αρνητικής βαθμολογίας μάλιστα -2 μονάδες!!!), φέτος έφτασε να μοιράζει παρουσιολόγιο στις διαλέξεις του! Παρουσιολόγιο το οποίο αποσκοπεί σε τι; Να διαχωρίσει τους φοιτητές σε καλούς και κακούς βάσει παρακολούθησης; Αγνοεί ο κ. Αλεξίου το ποσοστό των φοιτητών που έχει φτάσει να αναγκάζεται να δουλέψει για να καλύψει τις βασικές του ανάγκες, ακόμα περισσότερο σε μια περίοδο όπως αυτή; Αγνοεί το εισητήριο του λεωφορείου που φτάνει να γίνεται απαγορευτικό για τους φοιτητές, μη δίνοντάς τους τη δυνατότητα να είναι όλες τις μέρες και ώρες πάνω; Αγνοεί τους φοιτητές οι οποίοι βλέπουν ότι δεν έχουν να κερδίσουν κάτι από τη διάλεξή του και προτιμούν το δικό τους διάβασμα και ψάξιμο;
Τρίτο παράδειγμα, η άσκηση του Επιστημονικού Υπολογισμού, που μόλις από το πρώτο σετ δείχνει τα δόντια της. Οι διδάσκοντες απαιτούν από τους φοιτητές να έχουν τους υπολογιστές τους ανοιχτούς για μέρες ολόκληρες για να πραγματοποιηθούν οι απαιτούμενες μετρήσεις, μέρες τις οποίες ο υπολογιστής δε μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τίποτα άλλο. Με το παραμικρό πρόβλημα που μπορεί να προκύψει, οι μετρήσεις κάλλιστα χάνονται και οι φοιτητής για να ανταποκριθεί πρέπει να ξαναφιερώσει τον υπολογιστή του μέρες στην ίδια άκσηση. Η σχολή παρέχει υποτυποδώς υπολογιστές στους φοιτητές, δεν παρέχει καν το απαραίτητο λογισμικό, αλλά έχει μόνο την απαίτηση του τεράστιου αριθμού ωρών που καλούνται οι φοιτητές να αφιερώσουν στην άσκηση. Μια άσκηση για την οποία το βαθμό θα μάθουν ΜΟΝΟ εάν περάσουν το μάθημα, αφού οι διδάσκοντες ξέρουν να έχουν μόνο απαιτήσεις, και να μη θέλουν να ανταποκριθούν ούτε στην υποχρέωση τους να διορθώσουν τις ασκήσεις εγκαίρως μετά την παράδοσή τους.
Ήρθε η ώρα να μπει ένα τέρμα στα φαινόμενα αυτά στη σχολή μας. Κανένας καθηγητής δεν έχει δικαίωμα να βάζει το δίλημμα του αν πρέπει ένας φοιτητής να συμμετάσχει στις συλλογικές κινητοποιήσεις που αποτελούν απόφαση του ίδιου του του συλλόγου, και αποτελούν το μόνο δρόμο στο να εξασφαλίσει ένα καλύτερο αύριο για το Πανεπιστήμιο και την εργασία του, ή να πάει να εξεταστεί στην πρόοδο. Κανένας καθηγητής δεν έχει το δικαίωμα να εκβιάζει τους φοιτητές στο αν θα μπορούν να εξεταστούν ή όχι. Κανένας καθηγητής δεν έχει το δικαίωμα να εκβιάζει την παρακολούθηση των φοιτητών, ούτε να κόβει μονάδες από σωστές απαντήσεις σε εξέταση κατά βούληση. Κανένα μάθημα δε μπορεί να έχει υπερβολικές απαιτήσεις οι οποίες αγνοούν τις υπόλοιπες υποχρεώσεις των φοιτητών και την ανάγκη τους για ελεύθερό χρόνο.
Οι φοιτητές έχουν το δικαίωμα να κινητοποιούνται και να διεκδικούν μέσα από τους αγώνες τους αυτά που θεωρούν οι ίδιοι σωστά και αυτονόητα. Έχουν το δικαίωμα στην παρακολούθηση, αν έχουν την οικονομική δυνατότητα και αν θεωρούν ότι τους βοηθά, όχι την υποχρέωση. Έχουν το δικαίωμα σε ένα δίκαιο πρόγραμμα σπουδών και έναν δίκαιο φόρτο εργασίας, που θα λαμβάνει υπ’όψιν όλους τους παράγοντες που επιβαρρύνουν τη ζωή ενός φοιτητή.
Οι καθηγητές πρέπει να αντιληφθούν ότι η εντατικοποίηση και κάθε προσπάθεια πειθάρχησης αδειάζουν τα αμφιθέατρα και φέρνουν τους φοιτητές απέναντί τους. Ο καθηγητής σε ένα μάθημα εύκολα αλλάζει αν δεν κάνει τη δουλειά του σωστά. Όμως πανεπιστήμιο χωρίς φοιτητές δεν υφίσταται. 

Έχουμε δικαίωμα σε ένα δίκαιο Πανεπιστήμιο, ένα καλύτερο, δημόσιο Πανεπιστήμιο, και το μόνο που θα το εξασφαλίσει είναι οι αγώνες μας.
Καλούμε σε μαζική παράσταση όλων των φοιτητών στην επόμενη Γενική Συνέλευση Τμήματος ώστε να καταγγείλουμε κάθε φαινόμενο εντατικοποίησης και πειθάρχησης.
Καλούμε κάθε φοιτητή να συμμετάσχει στην προσπάθεια του συλλόγου να σπάει στην πράξη κάθε καθηγητική αυθαιρεσία.



Το μέλλον μας δεν προδιαγράφεται… Το μέλλον μας το δείχνουν οι αγώνες μας!


Αριστερή Ριζοσπαστική Συσπείρωση Η/Υ
σχήμα της ΕΑΑΚ

0 Response to "Τέρμα στην καθηγητική αυθαιρεσία!"

Δημοσίευση σχολίου

powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme