ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΝΙΚΑΜΕ!

Το φοιτητικό κίνημα δεν τρομοκρατείται δεν καταστέλλεται, και ιδού η απόδειξη!

Μετά από 4 και πλέον βδομάδων κατάληψης και κινητοποιήσεων κατά τη διάρκεια της εξεταστικής του Σεπτεμβρίου το υπουργείο εξαπέλυσε τα τσιράκια του (ΔΑΠ, ΠΑΣΠ, ανεξάρτητα πλαίσια, πρυτάνεις) μέσα στις σχολές τρομοκρατώντας τους φοιτητές για χαμένα εξάμηνα και χαμένες εξεταστικές. Όμως οι συνάδελφοι για μια ακόμη φορά διαψεύστηκαν και φάνηκε για μια ακόμη φορά ποιος είναι ο ρόλος τους εντός των σχολών, δηλαδή να εκτελούν με υπόγειο τρόπο τις εντολές του υπουργείου και να βάζουν όσο το δυνατόν περισσότερα εμπόδια στις κινητοποιήσεις των φοιτητών.

Το φοιτητικό κίνημα όμως απάντησε δυναμικά σε αυτούς που αποσκοπούν στη διάλυση του δημόσιου πανεπιστημίου και πέτυχε ήδη δύο νίκες. Πρώτη μεγάλη νίκη ήταν η παρεμπόδιση της συγκρότησης συμβουλίων διοίκησης, που αν είχαν γίνει τώρα δεν θα υπήρχε καμία εκπροσώπηση των φοιτητών στα συλλογικά όργανα. Δεύτερη μεγάλη νίκη στο τμήμα είναι η κατοχύρωση της πλήρους εξεταστικής για όλους με διάρκεια 5 εβδομάδων, μετά από πρόταση της ΑΡΣΗ/Υ-ΕΑΑΚ, η οποία ήταν και η μόνη η οποία τοποθετήθηκε επί των θεμάτων της συνέλευσης.

Που ήταν και τι έκαναν οι υπόλοιπες παρατάξεις;

Η ΔΑΠ μαζί με τους «ανεξάρτητους» φοιτητές μας έλεγαν στις συνελεύσεις ότι αυτοί είναι οι καλοί φοιτητές και ότι όσοι ψηφίζουν καταλήψεις και κινητοποιούνται είναι οι κακοί φοιτητές, ότι αυτοί ενδιαφέρονται μόνο για τα μαθήματα και την εξεταστική τους και ότι αυτά πρέπει να κάνει μόνο ένας καλός φοιτητής και όχι κινητοποιήσεις ενάντια στο νόμο. Μέσα στο τμήμα, όμως, ήταν αυτοί που για μια ακόμη φορά δεν είπαν απολύτως τίποτα για την εξεταστική που τόσο ήθελαν να γίνει και τρομοκρατούσαν τον κόσμο ότι θα τη χάσει. Αντίστοιχα έπραξε και η ΠΑΣΠ. Οι συνάδελφοι της ΔΑΠ και ΠΑΣΠ επέλεξαν να μην τοποθετηθούν για το ζήτημα της εξεταστικής και να μην προσπαθήσουν καν να διασφαλίσουν την εξεταστική. Αυτό δείχνει με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο το ρόλο αυτών των παρατάξεων μέσα στο πανεπιστήμιο. Μάλλον προς το συμφέρον τους θα ήταν να έχουμε χάσει την εξεταστική για να το εκμεταλλευτούν σε επόμενο διάστημα ώστε να αποτρέπουν τους φοιτητές να αγωνιστούν, γι΄ αυτό και δεν έκαναν τίποτα για να διασφαλίσουν την εξεταστική.

Για μια ακόμη φορά όμως οι Κασσάνδρες που μιλούσαν για χαμένες εξεταστικές και εξάμηνα δεν επαληθεύτηκαν!

Η ΚΝΕ-ΠΚΣ-ΜΑΣ μαζί με την ΑρΕν ήταν οι απόντες από τη διαδικασία του τμήματος. Οι παρατάξεις αυτές αν και αριστερές δείχνουν να μην αντιλαμβάνονται τη σημασία της μαζικής παράστασης του συλλόγου στο τμήμα και τη συλλογική πάλη και διεκδίκηση. Δεν αντιλαμβάνονται ότι αν τελικά χάναμε την εξεταστική αυτό θα δημιουργούσε ένα πολύ αρνητικό προηγούμενο για το σύλλογο και θα είχε σαν αντίκτυπο να κινητοποιούνταν πολύ πιο δύσκολα το επόμενο διάστημα. Ειδικά για την ΠΚΣ-ΚΝΕ-ΜΑΣ δείχνει ότι το μόνο που την ενδιαφέρει είναι η κομματική της συγκρότηση και δεν προσπαθεί να αλλάξει τίποτα συλλογικά προς το συμφέρον του συλλόγου, παρά μόνο μέσα από μορφές που η ίδια ελέγχει.

Το νομοσχέδιο θα μείνει στα χαρτιά!

Το νομοσχέδιο δεν μπορεί και δεν πρέπει να εφαρμοστεί. Ήδη από τις πρώτες εβδομάδες φαίνονται οι αρνητικές επιπτώσεις του στο πανεπιστήμιο και το που θα οδηγήσει εάν συνεχίσει να εφαρμόζεται. Ήδη στη σχολή πολλά από τα βιβλία δεν δίνονται, η χρηματοδότηση της σχολής είναι κυριολεκτικά μηδενική και το τμήμα αυτή τη στιγμή υπολειτουργεί αφού υπάρχει τρομερή έλλειψη προσωπικού Ειδικότερα για τους 407 ύστερα από απόφαση του Υπ. Παιδείας να διαθέσει 15 πιστώσεις σε ολόκληρο το πανεπιστήμιο Πατρών, το τμήμα μας έλαβε μισή πίστωση για το έτος(!). Ύστερα από αυτό το γεγονός κλήθηκαν τόσο οι καθηγητές όσο και οι φοιτητικές παρατάξεις, οι οποίες συμμετείχαν στην διαδικασία να επιλέξουν ανάμεσα σε 2 προτάσεις. Σύμφωνα με την πρώτη, τίθεται ως κατώτατο όριο το ποσό των 150 ευρώ για ολόκληρο το εξάμηνο και η μέγιστη αμοιβή φτάνει τα 640 ευρώ. Αλλά υπάρχει και η άλλη πρόταση που “σώζει” την αξιοπρέπεια των διδασκόντων μας, σύμφωνα με την οποία το κατώτατο όριο αγγίζει το όνειρο του κάθε εργαζομένου, τα 230 ευρώ (το εξάμηνο) με ανάλογη διάρθρωση των υπολοίπων αμοιβών που δεν μπορεί να ξεπερνούν φυσικά τα 590 ευρώ, μιας και το συνολικό ποσό της πίστωσης παραμένει το ίδιο. Ακόμα και αν θεωρήσουμε δηλαδή ότι ο διδάσκοντας ασχολείται (και το ρήμα αντικατοπτρίζει πλήρως την πραγματικότητα) τους 4 μήνες του εξαμήνου με το μάθημα το οποίο διδάσκει, το ποσό το οποίο θα λαμβάνει μηνιαίως θα κυμαίνεται από 60 (2 ευρώ τη μέρα) έως 160 ευρώ. Με 2 ευρώ τη μέρα ανήκεις στην πλειοψηφία των εργαζομένων, στην Κίνα! Στην Ελλάδα με 2 ευρώ, δεν μπορείς να καλύψεις τις βασικές βιοτικές σου ανάγκες, πόσο μάλλον τις ανάγκες της οικογένειας σου. Και εμείς “πρέπει” να δεχτούμε ότι οι άνθρωποι, οι οποίοι συμβάλλουν καθοριστικά στην επιστημονική μας κατάρτιση, θα επικεντρώνονται αποκλειστικά και μόνο στην δουλειά τους, για να εξασφαλίσουν τα προς το ζην. Αλλά ποια θα είναι η δουλειά τους συνάδελφοι; Αυτή που θα τους αποφέρει από 2 έως 5 ευρώ τη μέρα; Σίγουρα όχι. Και δυστυχώς τις συνέπειες αυτής της κατάστασης θα κληθούμε πάλι να τις υποστούμε εμείς και οι γονείς μας. Και θα συνεχίζουμε να λέμε ότι σπουδάζουμε και ότι είμαστε επιστήμονες, διεκδικώντας ακόμα περισσότερα εργασιακά δικαιώματα, ναι αλλά με τι γνώσεις όμως; Με τις “γνώσεις” τις οποίες μας προσφέρει ένα απαξιωμένο και μη λειτουργικό εκπαιδευτικό ίδρυμα, που το μόνο που μας εξασφαλίζει, είναι ένα διαβατήριο για την ανεργία; Γιατί αυτός είναι ο σκοπός της κυβέρνησης και των συμφερόντων που εξυπηρετεί. Να εξαθλιώσουν τα δημόσια πανεπιστήμια και στη συνέχεια να τα συρρικνώσουν με την αξιολόγηση την οποία θέλουν να επιβάλλουν, για να ανοίξει ο δρόμος για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, τα οποία θα επιτρέπουν μόνο σε όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα να σπουδάσουν. Και εκεί που νομίζαμε ότι τα είχαμε δει όλα, ακούστηκε και το κομμάτι της πρότασης που έκανε αναφορά σε συμβάσεις 2 ημερών! Δηλαδή μέσα σε μισή ώρα καταστρατηγήθηκαν δικαιώματα ολόκληρου αιώνα, που αποκτήθηκαν με συνεχείς αγώνες διαρκείας και αιματηρές θυσίες. Η συγκεκριμένη πρόταση ντράπηκε και η ίδια αφού δεν ντράπηκαν τα χέρια που την ψήφισαν, δηλαδή σχεδόν το σύνολο των μελών ΔΕΠ (τα υπόλοιπα ψήφισαν την πρώτη πρόταση που ήταν ακόμα πιο προσβλητική) και οι γνωστές -εδώ και πολλά χρόνια- για τον ρόλο τον οποίο διαδραματίζουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση παρατάξεις της ΠΑΣΠ και της ΔΑΠ.

Αριστερή Ριζοσπαστική Συσπείρωση Η/Υ

σχήμα της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αριστερής Κίνησης

0 Response to "ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΝΙΚΑΜΕ!"

Δημοσίευση σχολίου

powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme